خواص بیشمار سرکه سیب

برخی از افراد گمان می‌کنند سرکه سیب فقط یک چاشنی پرکاربرد است، اما واقعیت این است که خواص سرکه سیب آن را به ترکیبی شفا بخش برای درمان بیماری‌های مختلف تبدیل کرده است؛ زیرا حاوی املاح و ویتامین‌های بسیاری است. سرکه سیب که از تخمیر طولانی به دست می‌آید و انواع پروبیوتیک‌ها را فعال می‌کند، کالری بسیار ناچیزی دارد می‌تواند امراض بسیاری را درمان کند و شدت علائم را کاهش دهد.

همچنین متخصصین طب سنتی عقیده دارند سرکه طبع سرد و خشک دارد، به همین جهت برای درمان بیماری‌هایی که در اثر غالب شدن طبع گرم بروز می‌کند بسیار کاربردی است.

تاثیر سرکه سیب بر درمان کبد چرب

کبد چرب یک بیماری مزمن است که درصورت عدم درمان بیمار را با عوارض جدی روبرو می‌کند. بهتر است بدانید خواص سرکه سیب ناشتا موجب درمان بیماری‌های کبد می‌شود.  زیرا به دفع سموم از بدن کمک می‌کند و با رفع چربی‌های جمع شده در بدن موجب بهبود عملکرد کبد و کاهش علائم می‌شود. همچنین یکی دیگر از خواص سرکه سیب برای این است که ورم کبود را بهبود می‌بخشد

بهبود بیماری‌های قلبی

سرکه سیب به دلیل دارابودن استیک اسید، می‌تواند میزان کلسترول خون را کاهش دهد و از این طریق گرفتگی عروق را کم و بیماری قلبی را درمان کند.

اسید کلروژنیک یک آنتی اکسیدان قوی است که در ترکیبات سرکه سیب وجود دارد و از اکسیده شدن کلسترول جلوگیری می‌کند.

سرکه سیب و کاهش فشار خون

خواص سرکه سیب طبیعی برای فشار خون نیز اثبات شده است و به طور موثری می‌تواند آن را کاهش دهد. به این ترتیب مصرف سرکه سیب به طور غیر مستقیم و از طریق کنترل فشار خون بر سلامت قلب تاثیرگذار است.

سرکه‌ سیب اغلب به دلیل غنی بودن از ویتامین‌ها و مواد معدنی مفید برای مو، مانند ویتامین C و B مورد ستایش قرار می‌گیرد. برخی همچنین ادعا می‌کنند که این سرکه حاوی آلفا هیدروکسی اسید است که به لایه برداری پوست سر کمک نموده و اثرات ضد التهابی آن می‌تواند شوره سر را رفع نماید.

سرکه سیب برای لاغری

سرکه سیب به طور مستقیم و غیر مستقیم بر کاهش وزن تاثیر دارد. مصرف سرکه سیب از سویی جذب قند هنگام هضم غذا را کاهش می‌دهد که موجب افزایش سوخت و ساز چربی و کاهش وزن می‌شود. از سوی دیگر خواص سرکه سیب و عسل موجب کاهش اشتهای کاذب، کاهش کلسترول و چربی مضر می‌شود و به تعدیل وزن کمک کند.

سرکه سیب برای پوست

سرکه سیب ماده‌ای موثر برای پاکسازی پوست از آلودگی‌ها و سلول‌های مرده است و ضمن باز کردن منافذ بسته پوست بر زیبایی و جلوگیری از آکنه تاثیر می‌گذارد. همچنین دردرمان لک های پوستی و منگونه‌های پوستی تاثیر زیادی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *